24 Şubat 2009 Salı

TAKINTI

DİKKAT YORUM YAZABİLİR!!!


Selam Tüm Dostlara
Lütfen biri beni aydınlatsın ben bu işin içinden çıkamadım. Blog yazılarına yorum bırakırken orada bulunan kelime doğrulama zat-ı muhtereminin hangi amaca hizmet edebileceği konusunda epey kafa yormama, bir kaç fikir üretmeme rağmen hiçbirisini kendim de mantık sınırları içinde bulmadığımdan sizlere danışma gereği duydum. Allah rızası için biri beni daha fazla düşünmekten alıkoysun yoksa zihni sinir yakında beni kendisine rakip ilan edecekmiş. Benim tahmin edebildiğim sebeplerden birkaçı şöyle;
  • Görme özürlülerin yorum bırakmasını engellemek için: 'kardeşim göremediğin bir yazıya nasıl yorum bırakacaksın? Sen boşver bak braille alfabesi ile yazılmış yazılar var, sen onlara yorum bırak buraya yorum bırakacaksında ne olacak?
  • Ümmi ler (okuma yazma bilmeyenlerin) yorum bırakmasını engellemek için: Bak kardeşim kaç kere söyliycez senin buraya yorum yazmanı istemiyoruuuum. Cahil adamdan peygamber bile kaçmış senin ne işin var burda. Hem okuyamadığın bi yazıya yorum bırakmak ta neymiş, nasıl bırakacaksın? .............................İçine mi edicen ?'' Hasbinallah milletvekili.''
  • Haa bi de habire gece yarısı meyhaneden çıkıp da yalpalaya yalpalaya burnunun ucunu görmeden gelip promil hakkında yorum yazmak isteyenler var. Daha önce onlara düz çizgide yürüme testi yapıyorduk ama artık vazgeçtik çünkü burnunun ucunu göremeyen adam nasıl olurda oradaki kelimeyi doğrular diye düşünüp bu çözümü getirdik mantığı olabilir.Kelime cambazının....
Neyse şaka bir yana; şaka gibi bir yorum yazma macerası sonrasında bütün bu düşünceler beynimde birden peydahlanıverdiler. Sabah bir blog yazarı arkadaşımızın bloguna yorum bırakayım dedim. Yazdım yorumu. Kelime doğrulama çıktı karşıma, doğrulayacağım doğrulamasına ama loading... yazısı bir türlü gitmiyor. Epey bi bekledikten sonra, Hani olur ya doğrulanacak kelime loading... olabilir düşüncesi ile onu yazarak yaptığım deneme de boşa gitti ve herne gerek varsa Arnavut inadım çıkageldi ve ben tam 45 dk. kadar cebelleştikten sonra yorum yazmaktan vazgeçerek pes ettim. Sonrasında da aslında yazmamam gerekiyormuş ki bütün bunlar başıma geldi deyip altında bir hayır aradım ama buraya yazmaktan da kendimi alamadım.
SEVGİLER
NOT: Sabah yorum bırakamadığım blog Karamel in blogu idi. Daha sonraki bir kaç ziyaretimde farkettim ki Blogdan kaynaklanan bir sorun var. Belki de kardeşimiz bana neden kimse yorum yazmıyor diye üzülüyor bile olabilir. Ulaşabilen varsa iletirse sevinirim.

24 yorum:

Tabiat Ana dedi ki...

:)
evet sanırım yorum bırakmayı zorlaştırmaktan başka bir işe yaramıyormuş:)

beenmaya dedi ki...

:))))

sufi dedi ki...

Sevgili tutsak'cım,
Sabahtan beri ben burada söylendim sen döktün içini, hatta guguk kuşuna 3 kez yazdım ben de sen gibi sonunda belki doğrulanacak kelime loading... dür dedim yine olmadı. Oh be ne güzel yazmışsın.Ne menem şey oluyor bu kelime doğrulamaca sen sordun.Ben mutlu oldum.Teşekkürler arnavut kardeşim.

tutsak dedi ki...

Sevgili
Tabiat Ana
Yorum istenmiyorsa, en güzeli yoruma kapatmak sanırım.
beenmaya
bence de :)))) Bir de son iki yazına yorum yazmadım çünkü ÖNYARGILIYIM başlıklı yazımın polemikler konusunda son olacağını söylemiştim size de tavsiyem kervan olmanız.
Canım Ablam
Sen düşün ben yazarım ya da ben düşüneyim sen yazarsın, farketmiyor :)
Sevgiler

fahimbey dedi ki...

nazımın geçtiği sevdiğim bloggerları uyarıyordum her gördüğüm yerde, lakin spam yorumcular var. googler,bloger vs. türevli geçen akşam beşi bir yerde ziyaret etmiş beni. sanırım bu spam yorumlar için koyuyorlar. ha koymasalar daha iyi tabi.

tutsak dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
tutsak dedi ki...

Sevgili
Fahimbey
Bende de 7 gün önceki yazılarımda yorum denetimi var onu da gelen yorumları görebilmek açısından koymuştum. Dediğiniz gibi bir gece de eski yazılara 26 tane reklam yorumu girilmiş farkettiğimde hemen hepsini sildim. Ancak kelime doğrulamanın buna faydası ne onu hala anlamış değilim.
Sevgiler

Ayşe dedi ki...

Sevgili tutsak,
Ben blog işinde acemi sayılırım :) Ama şu kelime doğrulama işi benimde başıma geldi,neyse ki bende atalarımdan gelen bir inat yok :)) Ama gerçekten çok sinir bozucu. Sizleri izledikçe sorunlarıda öğreniyorum. Sorunsuz bir yer yok galiba :)

tutsak dedi ki...

Sevgili Ayşe
Sorunları çözmeye çalışmazsak sorun bizdedir diye düşünüyorum. Başımdan geçen olayı şaka ile karışık dostlarımla paylaşmak istemem de bu yüzden.
Sevgi ile kal

Brajeshwari dedi ki...

Tutsakcım
bende o kare yorum kutucuklarına yorum bırakamıyorum.Hani mail isteyen, pop up gibi cıkmayan yorum hali var ya..Özürlü olabilirim belki bu konuda.. Çözemediğim gibi, yyorum kutucugunu bu şekilde yapan blog yazarlarına mail atıyorum üşenmeden.

Kelime doğrulamak ise gerçekten yoruyor. Bazen bende yorum bırakamayınca, bırakmamam gerekiyormuş diyip çıkıyorum.

tutsak dedi ki...

Sevgili Brajehswari
Sanırım teknik yönden bende birazcık özürlüyüm.Sorun yaşadıkça sora sora öğreniyorum ancak.
Sevgiler

Abi dedi ki...

promil yorumlar.
:))))))

Belgin dedi ki...

Sevgili Tutsak, yazdiklarini gülerek okudum, cok güzel olmus. Blog dünyasinda daha cok acemiyim. Blog acarken, kelime dogrulama olsun mu dedi, ben de olsun demisim, ne ise yaradigini bilmeden, sonradan kaldirdim. Su istenmeyen yorumlarin nasil silindigini bile cözemedim, bir de yan tarafta hangi Blogu kac dakika önce okudugunu gösteren Blog listesinden istiyorum ama nasil yapilir daha hala bulamadim.
Bende mi teknik özürlüyüm yaaa deyip deyip üzülüyorum;-))
Sevgiler

tutsak dedi ki...

Sevgili Abi
yakalanınca itiraz etmek gerekiyor ya!!!
Sevgiler.

Belgin dedi ki...

Sevgili Tutsak yardimin icin Tesekkürler.
Ben galiba iyi anlatamadim, dedim ya biraz teknik özürlüyüm, benim merak ettigim sey, senin su blogunun sol tarafindaki "Icsel Yol" diye yer alan pencereler.
Sevgiler

Belgin dedi ki...

Sevgili Tutsak, yardimin icin cooook Tesekkürler. Bak bakalim güzel olmus mu?;-))
Bir de istenmeyen yorumlar nasil silinir onu anlatsan diyorum bu cahile;-))

Sevgiler

tutsak dedi ki...

Sevgili Belgin
Gayet güzel olmuş. Yorumları nassıl sileceğine dair bloğuna not bıraktım.
Sevgiler

Belgin dedi ki...

Kusura bakma Tutsakcim, ya ben körüm, ya da benim sayfada var bi bozukluk, benim yorumlarin tarihinin yaninda cöp kutusu falan göremiyorum ben:-(((
Yardimlarina simdiden Tesekkürler
Sevgiyle kal

Esrik Öfke dedi ki...

Ben de sinir oluyorum bu harf doğrulamasına...

Belgin dedi ki...

Sevgili Tutsak, resim cok
güzeldi;-))
Sonunda buldum sorunu, benim sayfada cöp Tenekesini göstermiyordu, ben Yorumlarda "Backlinkleri sakla" demisim de onun icin görünmüyormus. Simdi görünüyor, sorun ben de degilmis, ben de kendimden süphelenmeye baslamistim, göderdigin resmi görünce;-))
Ne zamandir sorayim diyorum unutuyorum, kolunuz nasil oldu? Insallah agriniz falan yoktur.
Sevgiler

Savaş Çocuğu dedi ki...

Merhabalar hocam hayırlı geceler olsun size. bloguma bıraktıgınız duyg dolu yorum ıcın teşekkur edıyorum. Hocam bende o harf dogrulaması yuzunden bır kaç dostumdan maıl aldım. Bloguma yorum bırakamıyorlarmıs . Sanırım o onay kodunun mantıgı spawm mesajları engellemek yada başka bırsey . ben onu tamamıyle kaldırdım. Sorunda ortadan kalkmıs oldu :) buraya yorum bırak degerlı dostlarada tavsıyem sızde bır an once kurlulun o meretten :D sevgılerımle

KaRaMeL dedi ki...

:)) gülerek okudum yazınızı..off:( çok özür dilerim gerçekten başınızı bukadar ağrıtmış şu kelime doğrulama ve loading meselesi.:)
ben niye öyle bişey koydum bilmıyorum.hatta kendimmi yaptım onuda bılmıyorum:) detayları pek kurcalamayı sevmiyorum.şablonumu bile bi arkadaşım değiştirdi.(beceremediğim için)
yorum bırakacak blog dostların işini zorlaştırmaktan başka birşey değilmiş bu durum.
ozaman kaldırmakta yarar var.:)

KaRaMeL dedi ki...

buarada mimledim sizi izninizle:)
http://mylifegk.blogspot.com/2009/02/en-sevdigim-sair-adam-ve-siirleri-mim.html

lemanice dedi ki...

aynı şey benim de başıma geldi loading yazılacak sandım çok komik. kendime de kızdım onların yüzünden ne beceriksizim diye.var mı böyle bişey yhaf:))