8 Şubat 2009 Pazar

ORİJİNALİ-CONSUELO LUZ-LOS BİLBİLİCOS


Yastayım isimli parçanın orijinalini sizlerle palaşmak istedim. uzun süredir arıyordum dinlemek için, sonunda buldum ve paylaşmak istedim. Harika bir ses ve yorum.

Los bilbilicos cantan
con sospiros de amor
mi neshama mi ventura
estan en tu poder

la rosa enflorese
en el mes de mai
mi neshama s'escurese,
sufriendo del amor

mas presto ven palomba
mas presto ven con mi
mas presto ven querida,
corre y salvame



Bülbüller şarkı söylüyor
aşkın soluklarıyla
benim ruh'um mutluluğum
senin kudretinde

gül açmakta
mayıs ayında
benim ruh'um süzülüyor
aşkın acısından

daha çabuk gel güvercin
daha çabuk gel benimle
daha çabuk gel sevgili
koş ve kurtar beni
çeviri: Arjantinden papağan gibi yazılar bloğunun yazarı Arzu
(soyadını bilmiyorum )

                Ferhat Göçer - Yastayım parçasının orjinalidir.Dazeo isimli albümün 2. parçasıdır. Yaptığı müzik sephardic müzik (sefarad) olarak tanımlanabilir.şarkılarında eski-ispanyolca (ladino) ve ibranice karışımı sözler kullanır. Şili'li ve Küba'lı bir anne ve babaya sahip olan Consuelo Luz.Cambridge üniversitesinde denizaşırı ispanyolca literatürü üzerine eğitim yapmıştır. Bu eğitim ile ilgili olarak Peru'da araştırmalarda da bulunmuştur. Daha sonra Newyork'da drama eğitimi almıştır. Taos,New Meksiko'da bir kasabada çocukları ile birlikte köy hayatı sürdürmüştür. Yerel yaşam onu etkilemiştir.Kasabada annesi yahudi olmasına rağmen kliselerde korolara katılmıştır.Eski-ispanyolca dilinde şarkı söyleyen bir çok insanla arkadaşlık etmiştir.Dünyadaki her kültürün çeşitlilik şemsiyesi içinde olması gerektiğine inanır.Dünyanın gidişatı hakkında endişeleri olan Conseulo Luz.batının doğuya bakışının da önyargılı olduğunu düşünür."los biblicos" şarkısını dinleyen herkes bir çok kültürün kokusunu alabilir.

12 yorum:

sufi dedi ki...

Bektaşcım
Paylaşımın için teşekkürler, aslı her zaman en güzel olandır.Sevgilerimle.

papagangibi dedi ki...

tam olarak bu mu bilmiyorum ama yaklaşık olarak sözlerinin böyle olduğunu düşünüyorum. bir çok kelimenin anlamını bilmiyordum ve sölükte de yoktu. sonra onların yanlış yazılma ihtimalini düşünürek doğruları üzerinden gittim. mesela sospuiros değil suspiros. sonra Neshama'yı bir türlü bulamadım. bir isim olarak kullanılıyor olabilir.


sevgiler


Bülbüller şarkı söylüyor
aşkın soluklarıyla
benim neshama'm mutluluğum
senin kudretinde

gül açmakta
mayıs ayında
benim neshama'm süzülüyor
aşkın acısından

daha çabuk gel güvercin
daha çabuk gel benimle
daha çabuk gel sevgili
koş ve kurtar beni

tutsak dedi ki...

Sevgili
TONTİNİ
Dediğin gibi taklitler aslının tadını vermiyor asla.

PAPAGANGİBİ
Size de çok teşekkür ediyorum böyle güzel bir şarkıyı anlamamızda bize yardımcı olduğunuz için neshama'nın ibrani dilinde olabileceği düşüncesi ile baktım sanırım öyleymiş ''RUH'' anlamında kullanılmış o şekli iler yukarıya onuda ilave ediyorum.

SEVGİLER

MeaCulpa dedi ki...

Çok güzel bir şarkı bu. Uzun zaman olmuştu dinlemeyeli. Özlemişim. Dinleyince hemen tekrar güncel listeme aldım bu parçayı. Teşekkürler. Sevgilerimle:))

tutsak dedi ki...

Sevgili HAŞİM
Hani başucu kitaplarım denir ya. Bu da başucu müziği olabilecek bir müziklerden biri bence.
SEVGİLER

lemanice dedi ki...

ne kadar güzel bir müzik.sözlerini anlamasam da ruhu okşayan bir ses, bir tını.bülbüller şarkı söylüyor,aşkın soluklarıyla...bide sözlerini okuyarak dinledim.paylaşımınız için teşekkürler.çok beğendim sayfanızı gene gelcem müsadenizle.

tutsak dedi ki...

Sevgili
LEMANİCE
Ne demek müsaadenizle... duyguları, bilgiyi,sevdiğimiz şeyleri,dostlarla paylaşmak için buradayız hepimiz. Burası sizin de herzaman.
SEVGİLER

özii dedi ki...

Parçanın orjinali de çok güzelmiş . İnanılmaz duygu yüklü. Teşekkürler....

tutsak dedi ki...

Sevgili Özii
Hoşgeldin

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

Merhaba Sevgili Tutsak,öncelikle ziyaretleriniz ve değerli yorumlarınız için teşekküre geldiğimi bilmenizi isterim.
Kısa süreli şehir dışına çıktım.Tatil diyelim.Bulunduğum yerde internet bağlantısı olmadığı için yorumları yayınlayamadım.Yazılar şu an otomatik olarak yayınlanıyor.Bu gecikmeden dolayı özür dilerim.Dönüşte tekrar görüşmeyi umut ederim.
Sağlıcakla kalın.Ebru

tutsak dedi ki...

Sevgili Ebru
Yeni yazılar girip te yorumum yayınlanmayınca herhangi bir hatam mı oldu acaba diye düşünmüştüm. O yüzden diğer yorumu bıraktım bilgilendirmeniz için teşekkürler.

Unknown dedi ki...

Yıl 2016 :D