16 Şubat 2009 Pazartesi

MENİM TANRIM GÖZELLİKTİR, SEVGİDİR




Menim Tanrim - Elmira Rehimova


Her kulun cihanda bir penahı var,
Her ehl-i halın bir kıblegahı var,
Herkesin bir aşkı, bir ilahı var,
Benim Tanrım güzelliktir, sevgidir.

Haz etmedim fırkadan, cemiyetten,
Zevk alamam harpten, siyasetten,
Bir şey duymam felsefeden, hikmetten,
Benim ruhum güzelliktir, sevgidir.

Güzel sevimlidir, cellat olsa da,
Sevgi hoştur, sonu feryat olsa da,
Uğrunda benliğim berbat olsa da,
Son dildarım güzelliktir, sevgidir.

Güzelsiz bir gülşen zindana benzer,
Sevgisiz bir başta akrepler gezer,
Ne görsem, hangi bezme etsem güzar,
Hep duyduğum güzelliktir, sevgidir.

Hüseyin Cavit


Hüseyin Abdullah oğlu Rasizade. Ünlü Azerbaycan şairi ve dramaturgudur. 1882 yılında Nahçıvan’da doğmuştur. İlk eğitimini Nahçıvan’da molla okulunda, orta eğitimini Mekteb-i terbiye adlı yeni usullu okulda almıştır (1894-1898). 1899-1903 yıllarında Güney Azerbaycan’da Tebriz’in Talibiye medresesinde eğitimine devam etmiştir. Hüseyin Cavit yüksek tahsilini İstanbul üniversitesi’nin edebiyat fakültesinde almıştır (1909). Nahçıvan, Gence, Tiflis ve 1915 yılından itibaren de Bakü’de öğretmenlik yapmıştır. 1941 yılında Sibirya’da ölmüştür. Haydar Aliyev tarafından naşı Sibirya’dan Nahçıvan’a getirtilmiş ve adına anıt mezar dikilmiştir.

Hüseyin Cavit hakkında AYRINTI

13 yorum:

Adsız dedi ki...

BANA DAİR BİŞEY DAHA BULDUM SAYFANIZDA :)

ELLERİM MÜZİĞİN EŞLİĞİNDE KENDİLİĞİNDEN RAKS EYLEDİ.YÜREĞİNİZE SAĞLIK...

SEVGİLERİMLE !

tutsak dedi ki...

Sevgili ESİN
Azeri müziği doğallığı sözlerinin saflığı ile herzaman gönlümde yer etmiştir.
SEVGİLER

sufi dedi ki...

Kaç gündür Efe ve Cem azerbeycan televizyonu izliyorlar, çok yahşi menem aşkim.Senin de çok sevdiğini biliyorum.Sevgilerimle .

Unknown dedi ki...

müzik çok güzelmiş :)
bu arad atutsak ne soracağım sana neden yazıların sayfanın en sonunda görünüyor?

tutsak dedi ki...

Sevgili Tontini bilirem yahşidir senin eşkin. Menim özüm de sevir.
Funda
Mozilla kullanırsan normal oluyor ama explorer da sanırım bi problem oluşuyor geçen gün int.cafeden girdim orda farkettim bende.
Sevgiler

Nilambara dedi ki...

Azerileri de müziklerini de çok severim... geçtiğimiz yıllarda yaşlı, Azeri bir profosör konuğumuz olmuştu, akşam yemeğinde bize Azeri şarkılar söylemişti.. birini hiç unutamam "dut ağacı" isimli çok çok güzel bir şarkıydı, ne yazık ki sonraları kimse hatırlayamadı bu şarkıyı...
Bakü'ye gittiğimde de çok güzel ağırlamışlardı, bir düğünlerine katılma şansım da olmuştu ve çok etkilenmiştim, zerafetle ve coşkuyla eğlenmelerinden ve ikramlarından... ama ne yazık ki orada da çok sormama rağmen kimse bilemedi o şarkıyı... :(

tutsak dedi ki...

sevgili Nilambara
sanırım sözlerini aşağıda yazdığım şarkı olabilir.

http://fizy.org/yuXdldQzgX15
buradsan dinleyebilirsiniz

Dut ağacı boyunca
Dut yemedim Doyunca
Yari halvette gördüm
Sarılmadım doyunca
Aycan Aycan
Yari halvette gördüm
Sarılmadım doyunca
Benim balam kime neyler
Körpe balam bana neyler
Benim balam,ay balam
Körpe balam bana neyler
Gedirdim yavaş yavaş
Ayağıma deydi taş
Senden bana yar olmaz
Gel olak bacı gardaş
Aycan,Aycan
Senden bana yar olmaz
Gel olak bacı gardaş
Benim balam kime neyler
Körpe balam kime neyler
Benim balam ay balam,ah
Körpe balam ay balam

nilüfer dedi ki...

evrenin tüm renkleri, sesleri, sozleri diger bazi yöresel müzik turleri gibi,azeri müziginde de en tanimsiz halde "basitce" akar ve tam da yürekte titreşir..yürekten çikip yine ona döner..

tutsak dedi ki...

Sevgili Düş
Herhalde daha güzel tanımlanamazdı duygularım.
Sevgilerimle.

GULTEINEN ENKELINI dedi ki...

cokk guzelll

Nilambara dedi ki...

işte bu... :))
yürekten teşekkürler Sevgili Tutsak :)
sevgiler,

etki alanı dedi ki...

Nihayet sayfana ulaşabildim sevgili Tutsak,
Meğer sayfanın sonundaymış.:-))

Galiba bu konuda ben çok özürlüyüm,sadece ezberle bilgisayar bilgim olunca,üstünkörü geçişler yapıyorum....
Müziğin coşkusuyla sayfada kalınca aşağıya kadar indiğimde yazını görebildim....

Bazı santçılar hiç ölmesin isteriz ya,Gazanfer Özcan da bunlardan biriydi...Çok üzüldüm ..Mekanı cennet olsun...

Sevgiyle kalın,
TüTü

tutsak dedi ki...

Katılıyorum size SevgiliGULTEINEN ENKELINI
Sevgili
Nilambara
Müzik konusunda bulamadığınız herhangi birşey olursa elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım
etki alanı
Sanırım tarayıcı olarak Explorer kullanıyorsunuz o yüzden blog şablonu explorer da farklı görüntülemeye yol açıyor sanırım Mozilla firefox ta herşey normal görünüyor geçen gün int. cafeden gireyim dedim orada farkettim.