27 Mart 2009 Cuma

DOSTUM - ÖYKÜ ATÖLYESİ

görseller DEVİANtART Düzenleme Tutsak

Dostum, Eşim, Can yoldaşım, Diğer yarım, Yarim

Neden sana yardım edemiyorum. Neden mum dibine ışık vermez ki?
Bazen teslim olmak gerekir yaşananlara, zorluklar hiçbir zaman kalıcı değil. Çok daha büyük zorlukların altından birlikte kalkmadık mı? Hani benim çok sevdiğim bir laf vardır; ''bir evde iki kişi bir oldu mu dağ'a yürü derler yürür''. Biz birlikte yürütmedik mi bir çok dağı? Bütün bunları yaşamışken neden peki kendine ettiğin bu kadar eziyet. İnan ki yüreğim kaldırmıyor senin kendini yiyip bitirmene.

Haklısın belki de, hiçbirşey senin istediğin, planladığın, beklediğin gibi gitmiyor.
Yaşadığımız ekonomik sıkıntılar,Kızımızın kendisinden başka kimseyi düşünmeden bizi bu kadar sıkıntıya sokup sonra umarsızca hala seni suçluyor olması. Kendi, doğruları dışında herşeyi yanlış bulması, ama doğru zannettiği şeylerin onu nasıl bir ortama sürüklediğinin farkında olmaması, üstelik uyarmaya çalıştığında üstüne yürüyecek kadar haddini bilmemesi, bizim büyüklerimize yaptığımız şeyler değil di. Ancak biliyoruz ki artık birşeyleri değiştirmek mümkün değil o yüzden lütfen bırak ve Allahtan hidayet dile onun için başka yapacak birşeyimiz yok çünkü.

Anne konusunda da seni anlıyorum. Onun bir zamanlar ne kadar güçlü bir kadın olduğunu hatırlaman şu andaki durumunu kabul etmemendeki en önemli unsur. Ama sağlık sektöründe çalışan ve gün boyu hiç tanımadığın yaşlı hastalara şevkatle davranan onlara güler yüz göstermeye moral vermeye çalışan senin, hasta olduğunu ve zaman zaman hafıza kayıplarının hastalığının bir sonucu olduğunu bildiğin annene kızıp sinirlenmenin onu kaybetme korkusundan kaynaklandığını biliyorum. Bir gün hepimiz ölümü yaşayacağız ve bunu kabullenmek zorundayız. Ona şu zamanlarda verbileceğimiz en doğru şey sevgi ve şevkat bence.

Özel sektörde çalışıyor olman ve bütün iyi niyetine, işini sevmene, işini diğer pek çok çalışandan çok daha büyük bir sorumluluk ve özveriyle yapıyor olmana rağmen işe yeni başlayan birisiyle aynı ücreti alıyor olman, senin sevilen birisi olmanı çekemeyip sana laf sokmaya çalışan arkadaşların olması da seni yıpratıyor. O konuda da '' sen doğru ol kem belasını bulur'' derim ya her zaman bunun gerçekliğini de birçok kez yaşadık ama nedense seni üzmesini engelleyemiyorum.

Belki de sen haklısın bu kadar düşünmekte üzülmekte ama bazen çarelere ulaşamadığımız da bekleyip sabretmek en doğrusu diyorum. Bize cehennemi yaşatan takılıp kaldığımız aşamadığımız düşüncelerimizden başka birşey değil. Lütfen bitanem yeter artık cehennemi yaşadığın ne olur cennet yanıbaşımızda tut elimden ve birlikte girelim artık. Ama dersen ki;'' ben gelmiyorum '' Yine de seninleyim bunu bil.


16 yorum:

beenmaya dedi ki...

sekizinci kural: "başına ne gelirse gelsin, karamsarlığa kapılma. bütün kapılar kapansa bile, sonunda o sana kimsenin bilmediği gizli bir patika açar. sen şu anda göremesen de, dar geçitler ardında nice cennet bahçeleri var. şükret! istediğini elde edince şükretmek kolaydır. sufi, dileği gerçekleşmediğinde de şükredebilendir."

elif şafak/aşk

sufi dedi ki...

Sevgili tutsak;
Ayyüzlümüzün bir sözü var ya:"sevgilimin olmadığı cennet; cehennemdir bana."Biliyorum sen de sevgilin acı çekerken cenneti elinin tersiyle isteyene uzatanlardansın.Ancak ben inanıyorum ki ilk ve son aşkın olan sevgilin zor bir dönem geçiriyor, sana da onun ellerini şefkatle tutup engelleri atlamasında ona ivme kazandırmak görevi düşüyor.Ha gayret güzel kardeşlerim bu günler de gelip geçecek.Öpüyorum hepinizi.tontini

Belgin dedi ki...

Tutsak`cim Allahtan sabir dilemekten baska bir sey gelmiyor elimden. Gececek, insallah bu günlerde yakinda gececek. Senin gibi duyarli bir dostu oldugu icin sansli bence.
Sevgilerimle

Smiley.. dedi ki...

sizin gibi kaç eş vardır acaba.çok samimi ve yürekten sözler yazmışsınız.
herkesin hayatında gel-gitler oluyor.bu sıkıntılar da geçecektir mutlaka.

tutsak dedi ki...

Sevgili
beenmaya
Herzaman yeni bir kapının olduğunu biliyorum ve herzaman şükredenlerdenim keşke eşime de yardımcı olabilsem bu konuda.
Canım Ablam
Dilerim başarırım
Belgin
KaRaMeL
Kesinlikle geçecek onu biliyorum
Dilerim onu daha fazla yaralamadan geçer.

MeaCulpa dedi ki...

Öyle bilir, öyle inanırım ki; vardır herşey de bizim için bir hayır, sevgili Tutsak. Bazıları bize yaşarken zor gelse de... Sevgilerimle..

tutsak dedi ki...

Kesinlikle haklısın sevgili Haşim ben de her şeyde bir hayır vardır diyenlerdenim (olaylar açısından ) ama sen bunu bilip ona göre yaşarken eşine yansıtamamk zor geliyor insana.
Sevgiler

Nurdan'dan dedi ki...

sevgili Tutsak, yüreginin en derinlerinden çıkan sesi ,o,mutlaka duyacaktır,inanmak ; başarmanın yarısıymış.. sevgiyle kal

tutsak dedi ki...

Teşekkürler Sevgili Nurdan Ayrıca Hoşgeldin :)
Sevgilerimle

nilüfer dedi ki...

biz plan yaparken, O yine plan yaptilar diye gulermis:)bazen istediklerimiz olmuyor diye uzuluyorum, ama sonra bi bakiyorum ki uzulen kim/ne?HİÇ hiç uzulurmu..huzur ve neşe hep sizinle olsun, esim bana, sen bana bakma ben senin baktigin yerde olurum der, kimdi unuttum bunu soyleyen sairin adini,herzaman yuregindesiniz esinizin, ne guzel..hersey geciyor sevgili Tutsak, madde de hersey geciyor, birazcik sabir..

MAVİ UMUT dedi ki...

Allah yardımcınız olsun. dilerim hayatın arasıra cilvesi olan birçok şeyin üst üste gelip geçtiği bir dönem olsun ve güzel günler sizleri beklesin ailece.
Benim için uzun bir dönem bu, hala devam ediyor, sabırla sınamanın bitmesini bekliyorum.

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Vakit bulduğumda yazılarınızı zevkle takip ediyorum. Yorum yazmak bu yazınıza nasipmiş.
Duygulanarak okudum. Biz kadınlar zorlu geçen yaşam yolunu çok kuvvetle geçeriz de geçmesine ama yıpratırız ne yazık ki kendimizi. Siz eşlerimizin destekleri (sizin gibi olanlar) kuvvet verir bize, hissettirmesekte.
Zor dönemleri kolaylıkla, birlikte aşmanızı dilerim.
Sevgiler...

tutsak dedi ki...

Sevgili
düş
YAŞAMIN KIYISINDA
Teşekkürler desteğiniz için dostların varlığını bilmek bile güzel.
UFUK ÇİZGİSİ
Allah hepimizin yardımcısı olsun. Sıkıntıların dertlerin geçeceğini bilse de insan zaman zaman içindeki cehenneme düşmekten kurtulamıyor ne yazık ki. Sizin de biran evvel huzura kavuşmanız dileği ile.
Sevgiler

temizruh dedi ki...

SAMİMİ VE İNSANCA...TEBRİKLER

tutsak dedi ki...

Teşekürler sevgili temizruhdüşüncelerin ve yorumun için hoşgeldin
Sevgiler

GULTEINEN ENKELINI dedi ki...

Bu nasil bir ask!

Asik olunacak bir ask bu...

ve hic bir zorlugun ustesinden gelemeyecegi ihtimalini dusunmek bile istemiyorum bu enerjinin...

yazinin sonuna dogru gulumsedim ve "her sey en kisa surede hallolacak" dedim kendi kendime...

samimiyetle kalbini bize de actigin icin ve bu "biz" in biri de ben oldugum icin kendimi ozel hissettim.