3 Şubat 2009 Salı

SUSMAM GEREK

''Hak’kın yaptıklarını da gör, bizim yaptıklarımızı da. Her ikisini de gör ve bizim yaptığımız işler olduğunu bil, zaten bu meydanda. Ortada halkın yaptığı işler yoksa, her şeyi Hak yapıyorsa, şu halde kimseye “bunu niye böyle yaptın” deme!
Tanrı’nın yaratması, bizim yaptığımız işleri meydana getirmektedir. Bizim işlerimiz Tanrı işinin eseridir.

Söz söyleyen kimse, ya harfleri görür, yahut manayı. Bir anda her ikisini birden nasıl görebilir? İnsan konuşurken manayı düşünür, onu kastederse harflerden gafildir. Hiçbir göz bir anda hem önünü hem ardını göremez. Şunu iyice bil! Önünü gördüğün zaman ardını nasıl görebilirsin?''
Mevlana Cellaleddin-i Rumi

Zaman zaman yaptığım gibi bu gün de Mesneviden bir bölüm açıp okumaya başladığımda karşıma sevgili hocamın yukarıdaki yazısı çıktı. Bana çok konuştuğum konusunda uyarıda bulunduğunu düşündüm ve susmaya karar verdim. Burada olacağım ama ''BEN'' den birşey olmayacak artık.


4 yorum:

Haccecan dedi ki...

ne güzel anlatmış... her zaman ki gibi..
dünki yorumsuz videoyu yorumsuz olarak izlemiştim.. yorum işin içinde olmadığı için yorum yazmamıştım..
sevgiler :)

tutsak dedi ki...

Uyarı hemen geliyor sevgili HACCECAN
Teşekkürler.Sevgiler.

sufi dedi ki...

"Hayalin gözüme oluyor perde" diyor bir bilge.Hayal bile perde ise biz nasıl çıkarız bu işin içinden? Ancak yok olarak belki.Sevgiler tontini.

tutsak dedi ki...

Sevgili TONTİNİ
Belki bir gün gene yaz der, kimbilir. Sorgulamaya başlarsak ardı, arkası; önü sonu kalmayacak belki. Belki de ne zaman ben oldun da benim adıma konuşuyorsun diyor.Her ne ise önemli değil önemli olan sus denilmeden susmasını bi,lmekti ama gene de geç değil sanırım